Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Tänkte inte igen!!!!

Av Jenny - 25 augusti 2010 18:05

Hej alla där ute!

Idag har man jobbat fast tänkt på hela andra saker så jobbet var inte det första jag hade i huvudet men jobbet blev klart och ja lyckades nog bra ändå.

 

Igår klockan 7 på kvällen fick ja ett mess från min stall chef där hon skrev att min häst tappat båda sina framskor och var rejält halt så det var bara att slänga sig i bilen och åka på en gång och det ända ja tänkte var inte igen. väl framme i stallet sprang ja bara in och hämta ett grimskaft och ut i hagen och leta rätt på hästen och där stog hon långt upp i hagen var slut när man kom fram   inte den minsta hagen som sagt. Hon var halt det såg jag men inte så halt som jag trodde hon kunde iallafall gå på alla 4 ben men det blev värre när vi kom ut på hårt underlag då visade hon verkligen hur halt hon var och i traven där ska man inte prata om hur hon markerade. jag tänkte inte igen för förra veckan hade hon en hovböld som sprack upp och inte blev till någon större fara så ja tänkte nu inte igen och inte värre.Jag kände igenom hela henne och kunde inte känna någon direkt värme någonstans så ja tänkte det måste vara hoven antingen att hon ömmar väldigt mycket eller att det är en hovböld som var påväg. Sen har man sån tur att ens hovslagare jobbar i stallet och även denna kväll så ja bad henne kolla på henne och sätta på två framskor det såg lite lite bättre ut men inte som ja önskat hon fick stå inne under natten.

 

idag när ja kom till stallet så var jag fundersam ja undrade verkligen hur det gått för min lilla prinsessa vill inte hon ska ha ont så ja tog ut henne och stenen lättade från mitt bröst hon kunde gå normallt visst fanns det en hälta kvar men nu kunde hon gå bra i skritt och markerade i trav så nu får hon stå inne under natten igen för att repa sig lite till och vila hovarna  

 

Så nu ligger hemma och slappar framför datorn medans man väntar på att tvätten ska bli klar sen blir det bara att dega framför tv och hoppas att hon blivit ännu bättre till i morgon.

 

ha en trevlig kväll alla.

tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 20 maj 2011 15:27


Körde sambon till jobbet sen bar det av till stallet där jag och min vän sanna hade bestämmt träff. Vi stog och pratade en stund och hämtade sedan in hästarna från hagen.   blev först en uteritt i skogen och red sedan en sväng på ridbannan. Ho...

Av Jenny - 19 maj 2011 23:34

Hejsan alla glada människor där ute i nattens mörker=)   Tiden har bara rullat iväg och ja ska vara helt ärlig så har jag nästan glömt bort min lilla blogg. Men nu känner jag att det är dags att börja ta upp skrivandet på allvar igen      Det...

Av Jenny - 3 februari 2011 20:41

Hejsan alla glada bloggare.   Nu är det väl dags för lite uppdatering av bloggen och dagarna som gått :)   Måndag: Ledig dag från jobbet som gick i slappar tecken :) blev inte alls mycket men passade på att städa undan lite här hemma.sen bar ...

Av Jenny - 29 januari 2011 21:19


Hej alla glada bloggare!   Har just kommit hem från en lång dag på jobbet som har gått rätt okey trotts allt som hänt där idag:)   Men ja fick ett samtal av min mor nu på kvällen,ett samtal ja gärna kan glömma.Mamma berättade att hennes kusi...

Av Jenny - 27 januari 2011 22:37

Hej alla glada !!   Ska bara skriva lite snabbt innan ja skall lägga mig ner i min underbart sköna säng:)   Shit va roligt och mysigt det vad idag på ikea vi måste åka ditt snart ... Det är så skönt att bara gå runt och titta och få lite nya ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta motionerar ni i veckan?
 1 Gång
 2 Gånger
 3 Gånger
 4 gånger
 5 gånger eller mer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards