Alla inlägg under augusti 2010

Av Jenny - 31 augusti 2010 21:17

Då har man kommit hem från jobbet och satt sig i soffan för att glo lite på tv innan det blir att nanna kudden    dagen passerade snabbt förbi och det blev dags för jobb men kvällen på jobbet gick nog snabbare än dagen var nog för att man hela tiden hade något att göra men allt gick toppen bra *tur det*

 

Nu har man bestället ett blommogram samt en liten choklad ask åt sambons morfar som fyllde år i söndags bättre sent än aldrig   så i morgon borde han få dom hoppas bara att han blir glad.

 

Passade på att ta ett kort på  några av kossorna på gården idag när jag ändå var i stallet dom såg ut att ha det bra

  

 

Nu skall ja kolla vidare på tv och sen skall ja gå å nanna så jag orkar upp till morgon dagens jobb pass:)

 

ha det bra alla.

kramar

 

Tjingeling  

Av Jenny - 30 augusti 2010 21:28

Hej alla glada människor!


Då var denna dag avblåst gick lika snabbt som vanligt när man är ledig men ändå har man hunnit med mycket :)


var iväg en sväng till centrum idag med ett par vänner köpte grapefrukt och kan jang allt för att skydda sig mot förkylningarna som blossar ut nu snabbt vill inte bli sjuk så lika bra att ha allt hemma så man kan gadera sig emot det så bra som möjligt :) sen har ja slappat hemma lite framför datorn och spelat lite wii samt wii fit så himla roligt det är farligt att börja med det    med shit va roligt.


Nu ikväll har man tittat på tv fångarna på fortet shit va roligt det är man får minnen tillbaka från sin barndom när man ALLTID satt och titta på det verkligen ett favvo program eller vad tycker ni??


Sen har man hälsat på lilla prinsessan och hon mådde bara bra så skönt att hon har skorna på sig samt inte haltar så himla skönt då kan man snart upp i sadeln igen 


Nu skall jag sätta mig och titta på time out innan ja skall sussa gott i sängen.


kram på er alla


tjingeling

Av Jenny - 27 augusti 2010 10:09

närbild vad tycks?

 

Visst är jag söt?


  

Min underbara sessa

  

Hoppa det är roligt bästa jag vet  

  

    

   kärlek till 1000    

Av Jenny - 27 augusti 2010 10:03

Shit va roligt vi hade igår skall nog skicka iväg killarna på kick off lite oftare tror jag:) vi kollade på film och snackade samt skrattade så mycket att tårarna sprutade det vart en toppen kväll med goda maten tacos shit va gott :) Länge leve livet så kändes det alla dåliga tankar om man hade några var som bort blåsta shit underbar kväll säger bara det..   

 

Har vart i stallet och lilla prinsessan mår fortfarande bra så det känns skönt nu kan man andas ut för denna gång det är ju trots allt hästar man håller på med och då kan ju allt hände..

 

Snart skall man iväg och jobba kväll börjar klockan 2 tiden går så snabbt när man är ledig och så skall man jobba hela helgen urscha ja som bara vill vara hemma och ta det lungt umgås med mina vänner nätterna långa men så blir det inte men vi skall iväg på grill middag i morgon så det skall bli trevligt men får åka hem i tid så ja orkar jobba på söndag igen hehe   

 

Ha nu en bra dag och helg alla där ute så hörs vi

 

kramar tjingeling

Av Jenny - 26 augusti 2010 19:05

Åkte och lämnade sambon min på jobbet sen åkte jag hem igen la mig och vila en stund för att sedan åka  till min lilla prinsessan i stallet . Hon mådde bra och kunde äntligen få gå ut till sommar hagen igen och gissa om det var någon som blev glad   efter det bar det hem igen slappa framför wii och äta lite  mat innan det var dags för att åka iväg och hämta min underbara vän på jobbet tänkte desto snabbare hon kom hem desto snabbare kunde vi leka .. Hämtade hennes son på dagis gick upp för att handla lite sen gick vi hem... nu ligger ja i soffan medans min vän gör välling till sin son som sen skall lägga sig och sova så vi kan mysa lite för oss själva medans våra karlar är på kick off så får vi roa oss så gott vi kan men det kommer gå alldeles galant för vi har så grymt kul tillsammans...   I morgon väntas jobb och hela helgen framåt inget ja ser fram emot direkt    men men lev idag i morgon är en annan dag det är mitt moto någon som hållder med????

 

Ha en bra kväll alla där ute så hörs vi snart igen

Tjingeling 

Av Jenny - 25 augusti 2010 18:05

Hej alla där ute!

Idag har man jobbat fast tänkt på hela andra saker så jobbet var inte det första jag hade i huvudet men jobbet blev klart och ja lyckades nog bra ändå.

 

Igår klockan 7 på kvällen fick ja ett mess från min stall chef där hon skrev att min häst tappat båda sina framskor och var rejält halt så det var bara att slänga sig i bilen och åka på en gång och det ända ja tänkte var inte igen. väl framme i stallet sprang ja bara in och hämta ett grimskaft och ut i hagen och leta rätt på hästen och där stog hon långt upp i hagen var slut när man kom fram   inte den minsta hagen som sagt. Hon var halt det såg jag men inte så halt som jag trodde hon kunde iallafall gå på alla 4 ben men det blev värre när vi kom ut på hårt underlag då visade hon verkligen hur halt hon var och i traven där ska man inte prata om hur hon markerade. jag tänkte inte igen för förra veckan hade hon en hovböld som sprack upp och inte blev till någon större fara så ja tänkte nu inte igen och inte värre.Jag kände igenom hela henne och kunde inte känna någon direkt värme någonstans så ja tänkte det måste vara hoven antingen att hon ömmar väldigt mycket eller att det är en hovböld som var påväg. Sen har man sån tur att ens hovslagare jobbar i stallet och även denna kväll så ja bad henne kolla på henne och sätta på två framskor det såg lite lite bättre ut men inte som ja önskat hon fick stå inne under natten.

 

idag när ja kom till stallet så var jag fundersam ja undrade verkligen hur det gått för min lilla prinsessa vill inte hon ska ha ont så ja tog ut henne och stenen lättade från mitt bröst hon kunde gå normallt visst fanns det en hälta kvar men nu kunde hon gå bra i skritt och markerade i trav så nu får hon stå inne under natten igen för att repa sig lite till och vila hovarna  

 

Så nu ligger hemma och slappar framför datorn medans man väntar på att tvätten ska bli klar sen blir det bara att dega framför tv och hoppas att hon blivit ännu bättre till i morgon.

 

ha en trevlig kväll alla.

tjingeling

Av Jenny - 23 augusti 2010 09:46

Då ligger man här i soffan och slappar framför datorn igen efter en hel natt utan sömn nästan ja fattar inte varför man är jätte trött men ändå så kan man inte sova en hel natt utan att vakna hela tiden som hände för mig i natt å så tikar klockan på så fort att man snart skall åka iväg och jobba kväll idag vill inte.

 

Innan ja åker till jobbet skall ja ut till stallet och titta till min lilla prinsessa ute i hagen och se att allt är bra med henne hoppas att hon inte visar någon hälta längre och åkte på en liten hovböld igen men hon spräckte själv upp den så ja hoppas att allt fortfarande är bra.

 

Igår var vi och kollade på en lägenhet den var verkligen jätte fin så vi får se vad som händer just nu tycker ja att det finns många lägenheter samt radhus o villor ute varför måste alla komma på en gång? sist vi letade fanns det bara några och sen tog det stopp inga fina och nu kommer alla på en gång igen hinner inte med alla visningar samt dom är samtidigt hopplöst ju.   

 

Nej nu är dags att kliva upp från soffan och göra sig i ordning så att man hinner göra allt man ska göra innan jobbet   

 

puss och kram tjingeling

 

Av Jenny - 22 augusti 2010 09:36

 

Idag vaknade jag med ett leende på mina läppare tack vare min underbar sambo kände en sån underbar känsla när ja såg på honom att ja inte kunde göra något annat än att le så där underbart som man ibland kan göra    

 

Idag ska vi gå på en lägenhets visning ska bli så himla roligt den är jätte fin på korten som vi har sett på den men ja vågar inte hoppas för mycket vi har tidigare sett att kort kan ljuga väldigt mycket tyvärr    men jag hoppas att korten inte gör det denna gång . Sen efter lägenhets visningen skall vi åka ut till min sambos föräldrars landställe ska grilla där ikväll och då passar jag på att smita iväg till hästen ett tag och se att hon har det bra ute i sommar hagen   

 

puss och kram på återseende

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta motionerar ni i veckan?
 1 Gång
 2 Gånger
 3 Gånger
 4 gånger
 5 gånger eller mer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards